ADİLCEVAZ HALK EĞİTİMİ MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
2024-2025 USTA ÖĞRETİCİ BAŞVURU TAKVİMİ
DUYURUNUN İNTERNET SİTESİ VE PANODAN İLANI |
18 TEMMUZ -31 TEMMUZ 2024 |
BAŞVURULARIN ONLİNE OLARAK E DEVLET ÜZERİNDEN E-YAYGIN SİSTEMİNDEN YAPILMASI |
1 AĞUSTOS -31 AĞUSTOS 2024 |
BAŞVURULARIN KURUMUMUZCA ONAYLANMASI |
1 EYLÜL – 8 EYLÜL 2024 |
SONUÇLARIN KOMİSYON TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ |
09 EYLÜL – 15 EYLÜL 2024 |
TASLAK SIRALAMALARIN YAYINLANMASI |
16 EYLÜL 2024 |
İTİRZAZLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ |
16-20 EYLÜL 2024 |
SIRALAMALRIN İLANI |
23 EYLÜL 2024 |
GÖREVLENDİRMELERİN YAPILMASI |
01 EKİM 2024 TARİHİNDEN İTİBAREN |
DETAYLI AÇIKLAMALARI LÜTFEN OKUYUNUZ
Değerli Usta Öğretici Adayımız;
2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Müdürlüğümüz bünyesinde Ücretli Usta Öğretici olarak görev almak isteyenlerin başvuruları ve evrak yüklemeleri 01-31 Ağustos 2024 tarihleri arasında e-yaygın sistemi üzerinden online olarak yapılacaktır. Geçtiğimiz yıllar başvurularda adaylar tarafından birçok hata yapılmış ve mağduriyetler yaşanmıştır. Bundan dolayı süreç hakkında yapılan uyarı ve açıklamaları okumanız menfaatinize olacaktır.
Yeni başvuru döneminin hayırlı olmasını temenni ederiz.
19/07/2024
Selma medeni ASLANLI
Müdür
2024-2025 Öğretim Yılı
Ücretli Usta Öğretici Başvuruları
BAŞVURU TARİHLERİ
1-31 Ağustos 2024
E-YAYGIN SİSTEMİ ÜZERİNDEN ONLINE YAPILACAKTIR
BAŞVURU SÜRECİNDE KURUMA EVRAK TESLİMİ YAPILMAYACAKTIR.İŞLEMLER E-YAYGIN ÜZERİNDEN TAKİP EDİLECEKTİR
Başvuruya dair evraklar e-yaygın sisteminde "Usta Öğretici Başvurusu" bölümüne yüklenecektir.
BAŞVURULARINIZI SÜRESİ İÇİNDE YAPINIZ!
BELİRTİLEN TARİHLERDEN ÖNCE YA DA SONRA YAPILAN BAŞVURULAR "TAKVİM DIŞI BAŞVURU" SAYILACAĞINDAN SIRALAMAYA GİRMEYECEKTİR.
ANLATIM VİDEOMUZA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ
ÖNEMLİ AÇIKLAMA!
E-YAYGIN sisteminde istenen belgeleri yüklemeyen veya belgeleri eksik veya hatalı yüklenmiş olan Usta Öğreticilerin başvuruları değerlendirilmeye alınmayıp reddedilecektir. Başvuruları reddedilen Usta Öğreticilerin eksik belgelerini başvuru süresi içinde sisteme tekrar yüklemeleri ve başvurularını yinelemeleri gerekmektedir. Başvuruya ait ONAYLANDI/REDDEDİLDİ durumları "E-YAYGIN" sistemi üzerinden kontrol edilmesi gerekmektedir. Başvuru ve onay süreçlerine ait tüm iş ve işlemler tamamlanınca kursların açılması için DUYURU VE DAVET yapılacaktır. Duyuru ve davet yapılmadan kus açma işlemi için dosya kabul edilmeyecektir.
Kurumumuz kadrolu öğretmenleri haricinde, Milli Eğitim Bakanlığı'nda görev yapan kadrolu öğretmenler ve diğer resmi kurumlardaki kamu görevlileri ve emekli olanların başvuruları Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü E-YAYGIN ( https://e-yaygin.meb.gov.tr) sistemi üzerinden e-devlet şifresi ile yapılması gerekmektedir.
Başvuru şartlarını taşımadığı halde gerçeğe aykırı belge düzenleyerek veya aykırı beyanda bulunarak başvuruda bulunanlar ile gerçeği gizleyerek başvuruda bulunanların başvuruları geçersiz sayılacaktır.
Usta Öğretici Başvuru Sıralaması; başvurularda yüklenen belge ve kurs tercihleri Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü'nün ilgili yönerge ve genelgeleri doğrultusunda incelenmesi tamamlandıktan sonra, "Ek-2" de oluşan puanlara göre İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Yardımcısı Başkanlığında kurulacak komisyon tarafından puan üstünlüğüne göre yapılacaktır. Onaylanan sıralı liste Kurum Web Sitemizde yayınlanacaktır.
ONLINE BAŞVURUDA SİSTEME HANGİ BELGELER YÜKLENMELİDİR?
E-Yaygın Sistemi üzerinden yapılacak başvuruda tüm evrakları yüklemek gerekmiyor. Yüklenmesi gereken önemli evraklar şunlardır:
1-Eğitici niteliğinize ait Yeterlilik Durum Belgesi [Diploma, Ustalık Belgesi, Antrenörlük Belgesi,
Hafızlık Belgesi, İcazet Belgesi, 4.Seviye Kurs Bitirme Belgesi vb.]
2-Ek Puan Getirecek Belge [Varsa] [Lisans Diploması, Ön Lisans Diploması, Pedagojik Formasyon Belgesi (Eğitim Fakültesi mezunu olmayanlar), Usta Öğreticilik Belgesi, Tezli/Tezsiz Yüksek Lisans Diploması]
3-SGK Hizmet Doküm Belgesi [Varsa] [Alanınızda eğitici olarak görev yapılan sigortalı günler BARKODLU PDF FORMATINDA YÜKLENMELİDİR]
4-Resmi Kurumlarda görev yapanların Görev Yeri Belgesi
NOT: Üstte 4 madde halinde belirtilenler haricindeki belgeler kurs açılma aşamasında dosya halinde müdür yardımcısına teslim edileceğinden, başvuruda yüklenmesi gerekmemektedir. Bu belgeler; Adli Sicil Kayıt Belgesi, Sağlık Raporu, Nufüs Cüzdanı Fotokopisi, Askerlik Durum Belgesi, Oryantasyon Belgesi vb.]
E-Yaygın Sistemi
Giriş İçin
EK PUAN KONUSU
ALAN DIŞI MEZUNİYET BELGESİNE DE PUAN VERİLMEKTEDİR
Alan dışı yüklenen mezuniyet belgesine/belgelerine "EK-2 Usta Öğretici Başvuru Değerlendirme Formu" nun "EK PUAN" alanında belirtilen ek puan/lar verilmektedir.
Örnek: Futbol Kursuna Antrenörlük Belgesi ile başvurmuş bir kişi 0 (sıfır) puan alır. Ancak, bu kişinin ayrıca aşağıdaki belgeleri de varsa ve yüklemiş ise hanesine puan olarak eklenir.
- (1 Tane) Alan Dışı Lisans mezunu olup, diplomasını sisteme yüklediğinde ek 4 puan,
- (1 Tane) Alan Dışı Ön Lisans mezunu olup, diplomasını sisteme yüklediğinde ek 2 puan,
- (1 Tane) Lisans mezunu olup, dıştan Pedagojik Formasyon Belgesi almış ve sisteme yüklemişse ek 6 puan,
- (1 Tane) Usta Öğreticik Belgesi olup sisteme yüklemişse ek 1 puan,
-Alanında Hizmet/İş Deneyimi süresini 360'a bölümünden çıkan puan,
MEZUNİYET BELGESİ AÇIKLAMASI
"EK-2 Usta Öğretici Başvuru Değerlendirme Formu" Mezuniyet durumlarına göre puan verilmektedir. Örnek: Eğitim Fakültesi Lisans Mezunları 47 puan, Lisans mezunu 40 puan, Formasyonu olan lisans mezununa ilave 6 puan (Toplam 46 puan) gibi puan değerleri belirlenmiştir. "Mezuniyet Belgesi" olarak yüklenecek belge, Modüler Kurslar Programında ilgili kursun Eğitici Nitelikleri bölümünde istenen mezuniyet seviyesine ait Diploma sureti olmalıdır.
Kişi Lisans mezunu olup Formasyonu dışarıdan almışsa her ikisini de ayrı ayrı "Mezuniyet Belgeleri" alanına yüklemelidir.
Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esasları Yönetmeliği TIKLA
AÇMAK İSTEDİĞİNİZ KURSUN "EĞİTİCİ NİTELİKLERİ"Nİ MODÜLER PROGRAMDAN MUTLAKA İNCELEYİNİZ.
MEZUNİYETİNİZİN VEYA YETERLİLİK BELGENİZİN UYGUN OLMADIĞI KURSLARI SEÇMEYİNİZ
Görev almak istediğiniz kursun Modüler Programda ismini yazınız ve sağ tarafta ilk "Görüntüle" linkini tıklayıp programın "EĞİTİMCİLERİN NİTELİĞİ" ndeki şartları inceleyerek, içinde yer alan istenen belgelerden birine (deneyim süresi vb) sahip olup olmadığınıza göre Usta Öğretici Başvurusunda bu kursu seçiniz ya da seçmeyiniz!
BELGELERİN YANLIŞ YÜKLENME DURUMU
GEÇEN YILLARDA BİRÇOK BAŞVURUDA BELGELER YANLIŞ YERE YÜKLENMİŞ, EKSİK EVRAK YÜKLENMİŞ VEYA KURS ADI SEÇİLMİŞ FAKAT HİÇ EVRAK YÜKLENMEMİŞTİR. BU DURUMLARDA BAŞVURU İPTAL OLMAKTADIR.
BAŞVURULARIN ONAY VE RED DURUMU
BAŞVURU YAPAN USTA ÖĞRETİCİLER BAŞVURU DURUMLARINI YİNE BAŞVURU YAPTIKLARI YERDEN TAKİP ETMELİDİRLER. SİSTEMDE BAŞVURUNUZ İDARECE İNCELENMİŞSE "ONAYLANDI" YA DA "RED EDİLDİ" DİYE GÖREBİLİRSİNİZ. RED EDİLENLERİN GEREKÇELERİ DE SİSTEMDE YAZMAKTADIR. EĞER EVRAK NOKSANLIĞINDAN RED EDİLMİŞSE, EKSİK EVRAKI BAŞVURU SÜRESİ İÇİNDE TEKRAR YÜKLEYİNİZ.
BAŞVURUM OLMUŞ MU? SORULARI
"BAŞVURUM OLMUŞ MU?" DİYE HALK EĞİTİME BİLGİ SORMANIZA GEREK YOKTUR.. SİZ KENDİNİZ E-YAYGIN ÜZERİNDEN ŞİFRENİZLE GİRİP BAŞVURU BİLGİLERİNİZİ VE YÜKLEDİĞİNİZ EVRAKLARI GÖREBİLİRSİNİZ.
DİĞER KURS AÇMA EVRAKLARININ TESLİMİ
KURS AÇMA İLE İLGİLİ DİĞER TÜM EVRAKLAR, BAŞVURU İŞLEMLERİ TAMAMLANDIKTAN SONRA DUYURU YAPILARAK İSTENECEKTİR.
ORYANTASYON SEMİNER BELGESİ İÇİN AÇIKLAMA
Kurs açılabilme şartlarından birisi de Oryantasyon Seminerine katılmış ve başarılı olarak belgesini almış olmaktır. Öğretmenlik alanı mezunları ile Formasyon Belgesine sahip olan lisans mezunlarının dışında kalanlardan bu belge istenecektir. Seminer yaklaşık 6 gün sürmektedir. Başvuru için Adilcevaz Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğüne gelerek form doldurulması gerekmektedir.
HİZMET/İŞ DENEYİMİ SİGORTALILIK BİLGİLERİ HAKKINDA AÇIKLAMA
BARKODLU PDF HİZMET DOKÜMÜ
Bu bölümde E-Devlet üzerinden alacağınız PDF formatında BARKODLU SGK Hizmet Doküm Belgesi yüklenecektir. Fotoğraf (jpeg) görüntüsü yüklemeyiniz. Mevzuat gereği Alanında Hizmet/İş Deneyimi yıl için 1 (bir) puan verilmektedir. Bu alana başka bir belge yüklemeyiniz. Halk Eğitimi Merkezlerinde ve Milli Eğitime bağlı kurumlarda çalıştığınız hizmet yıllarını giriniz.
KURS SEVİYESİNE DİKKAT EDİNİZ
4.Seviye Kurslarından Seçim Yapmayınız!
"4.Seviye" kurslarından seçim yapmayınız. 4.Seviye Kursları İş-Kur işbirliği ile açılan kurslardır ve öğrencilerin sigorta ve ücret ödeme işlemleri yapılması zorunludur. Müdürlüğümüz bünyesinde bu kurslar açılmamaktadır. Kursların kaçıncı seviye olduğunu Modüler Kurslar Programında kurs isimlerinin sağ yanında görebilirsiniz. Seçim yapacağınız kurs için mutlaka Modüler Kurslar Programında açmak istediğiniz kursun seviyesini kontrol ederek seçim yapınız.
SIRALAMA LİSTELERİ YAYINLANDIKTAN SONRAKİ SÜREÇ
İLGİLİ MÜDÜR YARDIMCISI KURS PLANLAMASI YAPMAK VE SÜREÇTEN BİLGİ VERMEK İÇİN USTA ÖĞRETİCİLERİ GURUPLAR HALİNDE MÜDÜRLÜĞÜMÜZE DAVET EDECEKLERDİR
Kurslarla ilgili süreçlerin sağlıklı yürütülebilmesi için aşağıda yer alan açıklamalar çerçevesinde hareket edilmesi gerekmektedir.
Kesin Sıralama Listeleri yayınlandıktan sonra, sehven onay verilen istek başvurusu, belge ve kurs olabileceği düşünülerek;
Açmak istediğiniz kursa onay verilmiş de olsa; kurs açılma aşamasında KURS AÇMA YETERLİLİĞİ UYGUN OLMAYAN [Ön Lisans Mezunu olup, Lisans Mezunu işaretleyen, Belgesi olmadığı halde seçenek işaretleyen, Hizmet süresi yeterli olmayan, evrakları eksik olduğundan yersiz puan alan] kişilerin kursu REDDEDİLECEKTİR.
Eğitici Durumu "Emekli" veya "Kamu personeli "olduğu halde başvuruda "Ücretli Usta Öğretici" gibi çalışma tipini hatalı giriş yapanların oluşacak mağduriyetten kurumumuz sorumlu değildir.
KURS AÇMA TALEPLERİ
1- Kurs talepleri resmi yazı ile; Resmi Kurumlar, Belediyeler, Vakıflar veya Dernekler tarafından Adilcevaz Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğümüze yapılmaktadır. Belirtilen kurumların talebi olmaksızın usta öğretici bizzat Müdürlüğümüze kurs talebinde bulunamaz.
2- Kursların açılacağı ve evrakların teslim edileceği muhtemel tarihler kurum Web Sitemiz üzerinden duyurulur.
KURS AÇMA EVRAK TESLİMİ VE ONAY İŞLEMLERİ
1- Sorumlu Müdür Yardımcınıza evraklar eksiksiz bizzat teslim edilir. Posta veya dolaylı yoldan evrak kabul edilmez.
2- Sorumlu Müdür Yardımcısı tarafından, gerek belgeler alınırken gerekse alındıktan sonra Kurs Açma Evraklarınızı incelendiğinde, herhangi bir sorun veya eksik evrak yok ise e-yaygın sisteminden kursunuzu onaylayabilir ya da red edebilir.
3- Kurum Müdürü e-yaygın sisteminden onaylayabilir ya da red edebilir.
4- İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü e-yaygın sisteminden onaylayabilir ya da red edebilir.
5- Son olarak İlçe Milli Eğitim Müdürü e-yaygın sisteminden onaylayabilir ya da red edebilir.
Kursların Açılma Sürecindeki İş ve İşlemler
KURS AÇMA DOSYASINDA BULUNMASI GEREKENLER
Evraklar Şeffaf Kapaklı bir dosya içinde düzgün şekilde takılı olarak teslim edilmelidir.
İlgili Müdür Yardımcımızın daveti ile kurs açılması için belgeler Müdürlüğümüze getirilirken ASILLARI ve FOTOKOPİSİ birlikte getirilecektir.
Mezuniyet Belgesi olarak E-Devlet üzerinden alınan belge teslim edilecekse, transkript de birlikte getirilecektir. Çünkü; E-Devlet üzerinden alınan Mezuniyet Belgesinde Öğrenim Süresi YIL/DÖNEM yazmamaktadır.
1-DİPLOMA FOTOKOPİSİ (VARSA USTA ÖĞRETİCİLİK, KALFALIK VEYA USTALIK BELGESİ FOTOKOPİSİ)
2-BARKODLU SGK HİZMET DÖKÜMÜ
3-NÜFUS CÜZDANI FOTOKOPİSİ
4-SABIKA KAYDI
5-1 ADET RESİM (İLK DEFA BAŞVURANLAR İÇİN)
6-ERKEKLER İÇİN ASKERLİK TECİL BELGESİ VEYA BİTİRDİĞİNİ GÖSTERİRYAZI
7- ALANINIZLA İLGİLİ SAHİP OLDĞUNUZ DİĞER SERTİFİKALAR (hizmetiçi eğitim belgeleri, oryantasyon ,iş sağlığı ve güvenliği ,ilk yardım vb)
8-AİLE DURUM BİLDİRİMİ FORMU
9-USTA ÖĞRETİCİ SÖZLEŞMESİ (İMZALI)
10-SAĞLIK RAPORU(Aile hekiminden alınabilir.)
11-ADİLCEVAZ HALK BANKASINDAN İBAN NUMARASI
NOT: USTA ÖĞRETİCİLERİN TESLİM ETMESİ GEREKEN EVRAKLARA https://adilcevazhem.meb.k12.tr/ SİTEMZİN USTA ÖĞRETİCİLERİN DİKKATİNE SEKMESİNDEN ULAŞABİLİRSİNİZ
ONAYDAN SONRAKİ İŞLEMLER
1- Kurs planlaması yapılan usta öğretici Yıllık planını ve ilgili Müdür Yardımcısına imzalatır. Kurs defteri kursun yıllık planı doğrultusunda her bir ders saati için ayrı ayrı olmak üzere doldurulur ve Usta Öğretici tarafından imzalanır. Kurs defteri haftalık olarak dersten sonra ilgili Müdür Yardımcısına mutlaka imzalattırılır.
2- Kursiyerlerin devamsızlıkları; özürlü /özürsüz her bir modül saatinin 1/5'inden fazla olmamalıdır. Kursiyer sayısı 8'in altına düştüğünde ivedi ilgili Müdür Yardımcısına bilgi verilir. Kursun devam edip etmeyeceğine mevzuat çerçevesinde karar verilir.
3- Usta Öğreticinin kursa gelememesi veya kurs yerinin acil terk edilmesi gerektiği durumlarda ilgili müdür yardımcısına ivedi bilgi verilmelidir. Sağlık durumları için rapor alınmalıdır. Kurs yapılmayan gün/saat puantajda belirtilmelidir. Bu günlerin yerine telafi de yapılsa ücret ödenmesi mümkün değildir.
NOT: KURS DOSYASI https://adilcevazhem.meb.k12.tr/ SİTEMZİN USTA ÖĞRETİCİLERİN DİKKATİNE SEKMESİNDEN HAZIRLANABİLİR
MODÜL/KURS SONUNDAKİ İŞLEMLER
1- Her modül sonunda değerlendirme sınavı yapılır. Değerlendirme Sınavları Kursun durumuna göre yazılı ya da uygulamalı yapılır. Değerlendirme notları e-yaygın sistemine geciktirilmeden girilir.
2- Kursun bitmesiyle *Kurs Defteri *Sınav evrakları *Modül Değerlendirme Çizelgesi *Kurs Sonu İmza Tutanağı *Kurs Defteri ve * Kurs Planı İlgili Müdür Yardımcısına teslim edilir.